Contact

"*" geeft vereiste velden aan

Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Betalingen

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?
U kunt op meerdere gemakkelijke manieren betalen. Wij ondersteunen o.a. iDEAL, bankoverboeking, Mister Cash, Sofortbanking, Paypal, creditcard. Alle betalingen worden via beveiligde servers afgehandeld.

Alle informatie over onze verschillende betaalmethoden kunt u vinden op de volgende pagina.

Meest gestelde vragen

Bestellingen

Hoe weet ik of mijn bestelling is geaccepteerd?
Zodra uw bestelling bij ons binnenkomt, ontvangt u via e-mail een bevestiging met alle gegevens van uw bestelling. Als uw betaling is ontvangen, ontvangt u een nieuwe e-mail met daarin de betalingsbevestiging. Geen e-mail ontvangen? Controleer uw spamfolder. U kunt altijd inloggen in uw account om te kijken wat de status is van de bestelling.

Wat is de huidige status van mijn bestelling?
Om u op de hoogte te houden van de meest recente informatie over de verwerking en levering van uw bestelling, sturen wij u bij iedere stap van het bestelproces een nieuwe bevestiging met de laatste status. Geen e-mail ontvangen? Controleer uw spamfolder of log in op uw account op de webshop.

Meest gestelde vragen

Verzending & Vertraging

Hoe verpakken jullie mijn producten?
Wij verpakken onze producten secuur zodat deze onbeschadigd bij u thuis aankomen. Alle breekbare producten worden stuk voor stuk verpakt in een speciale folie waarmee breuk niet voorkomt. Daarnaast vullen we de doos met een zachte opvulling zodat alles netjes bij u aankomt.

Welke bezorgservices bieden jullie aan?
Alle informatie over onze verschillende bezorgservices kunt u vinden op de volgende pagina.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij bieden een aantal verzendopties aan. De verzendkosten zijn afhankelijk van uw keuze. U kunt op de volgende pagina meer lezen over de verzendkosten.

Met welke levertijd moet ik rekening houden?
We bezorgen onze producten binnen 1-3 werkdagen bij u thuis (of op uw werk). We versturen al onze producten met DPD, DHL of PostNL. Dat is veilig en vertrouwd. Mocht u niet thuis zijn, dan leveren we gewoon af bij uw buren. U kunt uw pakketje volgen via de track en trace van DPD, DHL of PostNL.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Zodra de betaling voor uw bestelling is ontvangen, wordt uw opdracht door ons magazijn verwerkt. Tijdens deze verwerking houden wij u van elke stap op de hoogte. Zo ontvangt u via e-mail-bevestiging van uw bestelling, van uw betaling en uiteindelijk van de verzending. Wij streven ernaar alle bestellingen binnen 3 werkdagen te verzenden.

Meest gestelde vragen

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Alle bestellingen worden tijdens kantooruren geleverd door DPD, DHL of PostNL. Voor deze bestellingen moet worden getekend. Nadat uw bestelling vanuit ons magazijn bij DPD, DHL of PostNL is aangeboden, ontvangt u via e-mail een verzendbevestiging. In deze e-mail vindt u tevens het ‘Track & Trace’-nummer van de levering zodat u uw zending via de website van DPD, DHL of PostNL kunt volgen. De koerier van DPD, DHL of PostNL bezorgt op werkdagen tussen 08.00 uur en 18.00 uur en zal altijd 3 pogingen ondernemen om de bestelling bij u af te leveren. Na iedere poging vindt u tevens een afleverkaart in uw brievenbus, waarop staat vermeld wanneer het pakket opnieuw zal worden aangeboden.

Ik heb bericht ontvangen dat mijn bestelling is verzonden. Waarom is deze nog niet geleverd?
De bestelling wordt in Nederland doorgaans de volgende dag en in België binnen drie tot vijf werkdagen geleverd. Helaas kan het soms langer duren door vertragingen bij de afhandeling of verzending bij DPD, DHL of PostNL.

Ik heb geen ontvangstbevestiging, orderbevestiging of leveringsaankondiging ontvangen per e-mail.
Neem contact op met onze klantenservice info@plesanto.nl

Kan ik mijn product ook laten bezorgen op een ander adres dan mijn factuuradres?
U kunt bij het plaatsen van uw bestelling aangeven of de bestelling op uw factuuradres of op een willekeurig ander adres (bijvoorbeeld uw werkadres) moet worden afgeleverd.

Hoe zit het met bestellingen buiten Nederland, België en Duitsland?
Wij kunnen ook bestellingen naar andere landen verzenden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice door een mail te sturen naar onze klantenservice.

Meest gestelde vragen

Afhalen

Hoe moet ik een bestelling plaatsen als ik deze wil afhalen?
Als u een bestelling wilt afhalen dan gaat dat volgens de onderstaande stappen.
Stap 1: Allereerst plaatst u de gewenst(e) product(en) in de winkelwagen door het gewenste aantal in te vullen en daarna op de bestelknop met de winkelwagen te klikken.

Stap 2: Nadat u de gewenste product(en) in de winkelwagen hebt geplaatst dan zal u automatisch naar uw winkelwagen gaan. Vanuit uw winkelwagen kan u op ‘Bestelling plaatsen’ klikken om de bestelling af te ronden of u kunt ervoor kiezen om nog meer producten toe te voegen.

Stap 3: Zodra de bestelling compleet is en in de winkelwagen op ‘Bestelling plaatsen’ geklikt hebt dan komt u op de pagina waar je de bestelling kunt afronden. Op deze pagina vult u de gegevens in en kunt u voor afhalen kiezen en selecteert u een gewenste betaalmethode. Als laatste gaat u akkoord met de algemene voorwaarden & het privacy statement en kunt u op de grote knop ‘Bestelling Bevestigen’ klikken om de bestelling af te ronden.

Stap 4: Zodra uw bestelling geplaatst is, sturen wij deze door naar ons magazijn. U krijgt per e-mail instructies hoe het afhalen in zijn werking gaat.
Meer informatie over afhalen kunt u vinden op de volgende pagina.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt op de volgende pagina lezen hoe u een product kunt retourneren.

Krijg ik mijn geld terug als ik een artikel terugstuur?
Ja, als u een artikel binnen 30 werkdagen na levering terugstuurt, krijgt u uw geld terug.

Opmerking: De teruggestuurde artikelen worden geïnspecteerd bij aankomst in het magazijn en er worden kosten in rekening gebracht als er iets ontbreekt.

Meest gestelde vragen

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit om een artikel terug te sturen?
De teruggestuurde artikelen worden geïnspecteerd bij aankomst in het magazijn. Als alles in orde is, maken wij het terug te betalen bedrag over naar uw bank- of girorekening. Als u per creditcard hebt betaald, crediteren wij het bedrag. Kosten, in geval van schade of ontbrekende onderdelen, worden automatisch in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Hoe lang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
Wanneer wij uw retour in goede orde hebben ontvangen, wordt deze dezelfde werkdag in behandeling genomen. Uw gewenste alternatieve product wordt, indien mogelijk, direct verzonden. Indien u uw aankoopbedrag retour wenst, duurt de verwerking van de betaling na ontvangst binnen Nederland gemiddeld twee tot drie werkdagen.

Het nieuwe product dat ik heb uitgekozen is duurder dan het product dat ik retour stuur. Wat kan ik doen?
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, nemen wij deze in behandeling. Als blijkt dat het alternatief duurder is, ontvangt u van ons bericht hoe u de bijbetaling kunt afronden.

Ik heb mijn retourzending opgestuurd, maar ben vergeten het ordernummer te vermelden. Wat moet ik doen?
Om uw retourzending in goede orde af te handelen, hebben wij voldoende informatie nodig. Indien u bent vergeten bepaalde informatie mee te sturen, verzoeken wij u vriendelijk om een mail te sturen naar ons.
Zodra wij voldoende informatie hebben omtrent uw verzending, zullen wij ons uiterste best doen om deze alsnog te verwerken.

Meest gestelde vragen

Garantie & Service

Wanneer kan ik reactie verwachten op mijn e-mail?
Wij streven ernaar om uw bericht binnen 24 uur te beantwoorden. In geval van een klacht of schadeafhandeling proberen wij dit binnen zeven dagen voor u af te ronden. Om dit zo spoedig mogelijk te laten verlopen, willen wij u vriendelijk verzoeken om uw medewerking. Bijvoorbeeld bij een verzoek om foto’s.

Ik ben niet tevreden. Waar kan ik terecht met mijn klacht?
Wij vinden het erg belangrijk dat al onze klanten tevreden zijn. Bent u onverhoopt toch niet tevreden, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij lossen uw klacht graag op.

Zie de volgende pagina om een klacht te melden. Zodra wij de klacht hebben ontvangen, sturen wij u een bevestiging. Vermeld bij uw klacht uw naam, adres en ordernummer zodat wij de klacht zo snel en effectief mogelijk kunnen oppakken. Binnen één week reageren wij inhoudelijk op uw klacht.

Ik heb een suggestie voor verbetering. Waar kan ik terecht?
Wij staan altijd open voor suggesties om onze dienstverlening nog verder te verbeteren. Als u suggesties heeft, ontvangen wij deze graag via de e-mail.

Hebben jullie algemene voorwaarden?
Wat zijn uw (en onze) rechten en plichten bij een aankoop? U leest er alles over in onze algemene voorwaarden.

De waardering van plesanto.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 8 reviews.